Glitter and glamour wedding! - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Albaniëteam 2012 - WaarBenJij.nu Glitter and glamour wedding! - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Albaniëteam 2012 - WaarBenJij.nu

Glitter and glamour wedding!

Door: albanie2012

Blijf op de hoogte en volg Albaniëteam

22 Juli 2012 | Albanië, Korçë

Vanochtend mochten we wat langer uitslapen, aangezien de kerk pas om half 11 begon. Nadat iedereen zich kerkelijk had gekleed gingen we via de kroeg naar de kerk (omdat ze bezig zijn met de weg konden we via de kroeg naar de overkant komen).. Voor dat jullie denken dat wij eerst gaan indrinken voor de kerkdienst. Deze keer zaten we beneden in de kerk. Er was een doopdienst wat heel bijzonder was. Twee volwassen mannen en een volwassen vrouw werden gedoopt in een bad. Het was mooi dat we dit mochten meemaken.

Na de kerkdienst gingen een aantal naar de markt toe en er bleven een aantal thuis. Rond half 4 waren alle mensen thuis en gingen een groot gedeelte hygiene pakketjes in pakken. Daarna gingen we deze pakketjes uit delen op het zigeunerkamp. Het was mooi om te zien dat deze mensen er zo blij mee waren.

En dan komen we terug op de titel van ons verslag 'Glitter and glamour wedding'. Opeens hoorden we heel veeel getoeter op het zigeunerkamp. De kinderen renden naar de weg toe en keken hun ogen uit.. Wat was daar te zien?? Snel renden we achter de kinderen aan. Vol spanning keken we naar de weg en weetje wat we zagen? Een bruid. Meer niet.

Vanavond gaan we lekker pannenkoeken eten. Deze worden gebakken door bakker Matthijs en bakker Jorina (beetje eng dit). Ze bakken de pannenkoeken ook nog eens boven de put.O o als dit maar goed komt. Nouja als wij maar pannenkoeken kunnen eten. En weet je wat daarna gaan doen? Helemaal niks! :p

Haha. Om nog even terug te komen op de bruiloft.. we zagen natuurlijk wel meer dan een bruid. Namelijk ook een bruidegom.

Vanavond gaan we denken wij toch wel meer doen dan niks. Karin gaat gitaar spelen, Marlies gaat de tweede stem oefenen samen met Carin. En Yvonne pakt de kleine gitaar of beter gezegd de uke ukele ukule uhhhh.. zoiets in elk geval.

Maar trouwens de bruiloft was best bijzonder om mee te maken. Het was zielig om te zien dat de zigeunerkindjes weg werden gekeken door de bezoekers en wij waren wel welkom om bijvoorbeeld mee te dansen. De bruid zag er mooi uit al was de hele bruiloft wel wat kitch, glamour en glitter. Vandaar de titel ;)

De pannenkoeken zijn klaar dus we gaan zo lekker aanvallen.. Mmm! Tot morgen!

Dit verslag is geschreven door Karin v/d B. en Marlies die mogelijk een lichte zonnesteek hebben :) (grapje!)

Groetjes vanuit Albanie!

• 22 Juli 2012 - 17:14

Natasja Baas:

Hahahaha!

...meer kan ik niet zeggen.

Oke toch wel:

Mooi geschreven (met of zonder zonnesteek)!

Ik zou zeggen: geniet van de mooie liederen van Karin v/d B want die kan er zeker wat van! (en natuurlijk van het gezang etc.)

Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en de groetjes vanuit Sevilla!

• 23 Juli 2012 - 20:29

Albanie-team:

Hallo allemaal,

De lay-out site van waarbenjij.nu is veranderd, een aantal mensen hadden problemen met het plaatsen van reacties en zien van de foto's volgens mij is dit nu allemaal wel weer mogelijk :)

Groetjes!

• 24 Juli 2012 - 12:02

Hallo Allemaal En Gineke In Het Bijzonder ;-):

Erg leuk om de verslagen te lezen, wat jullie daar voor de mensen mogen betekenen en de foto's te kunnen zien!
    Maarre... we missen wel onze Gineke een beetje in de verhalen en in de foto's :-(

Knuffels van de Groeneveldjes uit Wezep
    en van Tamar in het bijzonder
    (Toen we jouw naam noemde van de week, veerde ze meteen enthousiast op om je naam te noemen en nieuwsgierig kijkend naar de voordeur te lopen!)

Albaniëteam

Van 12 juli tot 27 juli gaan we met een groep jongeren op werkvakantie naar Albanië! Op deze site kunt u onze belevenissen lezen. Wanneer je in Albanië bejaard wordt en er alleen voor staat, ga je een zware tijd tegemoet. Tot vorig jaar waren er geen verzorgings- of bejaardentehuizen en wanneer je dan geen familie meer hebt of kinderen die voor je kunnen zorgen, ben je aan je lot overgelaten. Sinds dit jaar is in het plaatsje Korçe een bejaardentehuis gereedgekomen: Vila Kenedi. Hier hopen we een magazijn en kippenren bij te bouwen. Verder hopen we een vakantieweek van Romakinderen te begeleiden en andere klussen te doen, zoals maaltijden bezorgen, hygiënepakketten uitdelen en verschillende dingen opknappen.

Actief sinds 07 Juli 2012