Van hoge bergen naar diepe dalen - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Albaniëteam 2012 - WaarBenJij.nu Van hoge bergen naar diepe dalen - Reisverslag uit Korçë, Albanië van Albaniëteam 2012 - WaarBenJij.nu

Van hoge bergen naar diepe dalen

Blijf op de hoogte en volg Albaniëteam

25 Juli 2012 | Albanië, Korçë

Vanochtend weer een vroeg ontbijt. Om vervolgens om 7 uur aan het werk te gaan voor de laatste dag. De puntjes moesten op de i worden gezet bij het depo, het kippenhok en het vuilstort. Een aantal mensen zijn kippen wezen halen voor het kippenhok en daarmee maakten we de bewoners erg blij. De kippen waren snel gesetteld, de eerste ei werd al gelegd! We hebben om 3 uur afscheid genomen van de bewoners van Vila Kenedi. We werden bedankt voor onze goede inzet. We kregen te horen dat zij geen hoge verwachtingen van de meiden hadden, maar dat we deze dik doorbroken hebben. Vanmiddag hebben er vier meiden de berg getrotseerd. Naar een uur lopen bereikten we de kruis,wat erg indrukwekkend was. Karin, Carin, Ilona en Marlies waren de diehards van de dag! De hele groep verzamelden zich bji het kruis en vervolgens liepen we via de toeristische route terug. Toen we thuis kwamen hebben we allemaal lekker gedoucht en als afsluiting hadden we een lekkere bbq. Morgen staat er een lange reis op de planning en zullen jullie ontdekken hoe bruin we zijn geworden.. Tot morgen! Groeten het Albanie team.

• 25 Juli 2012 - 21:34

Familie Hogenkamp:

Hey Ilona , Rosan en de rest,

Super, kanjers zijn jullie, dat jullie in zo'n korte periode bergen werk en goede dingen hebben gedaan.
    Dat jullie in onze ogen met zo weinig middelen, dingen voor de mensen te doen, blij kunnen maken en hebben kunnen helpen.

Knap van jullie meiden en jongens dat jullie hebben laten zien dat jullie in die hitte best zwaar werk deden en hebben doorgezet om het af te krijgen. Dankbaar werk.

Wij zijn trots op jullie!!

En nu de laatste avond nog gezellig samen een bbq en afscheid nemen van 14 dagen als groep,werken, huilen ,zwoegen, zweten, en genieten van de mooie dingen.

Voor morgen een veilige thuis reis gewenst en tot morgen nacht!

Groetjes familie Hogenkamp uit Witharen

• 25 Juli 2012 - 21:49

Ina Landeweerd:

fijn dat alles vandaag ook weer zo goed ging, en dat met die warmte, ik wens jullie allemaal een goede reis toe morgen, en dat jullie allemaal veilig in huis mogen komen

• 25 Juli 2012 - 23:31

Broertje Hans :

Hoi Gineke!! Leuk om eens wat van jou te horen! Wat is het leven daar hard zeg, komt wel overeen met mijn ervaringen in Oekraine. Wat valt er dan nog een hoop te doen in de wereld. Dan is het toch mooi dat je letterlijke steentje bij mag dragen.
    Ik begrijp uit je verhaal dat je nu naast hele lekkere appeltaarten kunt bakken ook volleerd metselaar bent. Dat moeten maar in ons achterhoofd houden, kan nog wel eens van pas komen ;-)
    Lieve zus, nog een paar hele goede dagen toegewenst en alvast een voorspoedige terugreis !
    broederlijke groet van Hans.

Albaniëteam

Van 12 juli tot 27 juli gaan we met een groep jongeren op werkvakantie naar Albanië! Op deze site kunt u onze belevenissen lezen. Wanneer je in Albanië bejaard wordt en er alleen voor staat, ga je een zware tijd tegemoet. Tot vorig jaar waren er geen verzorgings- of bejaardentehuizen en wanneer je dan geen familie meer hebt of kinderen die voor je kunnen zorgen, ben je aan je lot overgelaten. Sinds dit jaar is in het plaatsje Korçe een bejaardentehuis gereedgekomen: Vila Kenedi. Hier hopen we een magazijn en kippenren bij te bouwen. Verder hopen we een vakantieweek van Romakinderen te begeleiden en andere klussen te doen, zoals maaltijden bezorgen, hygiënepakketten uitdelen en verschillende dingen opknappen.

Actief sinds 07 Juli 2012